Vilka är vi?

Vi är ett gäng på ca: 5-10 glada amatörer som åker runt ganska mycket på olika put&take vatten företrädesvis i södra sverige. Vi tycker att det fiskecamperna är alldeles för dåliga på att uppdatera sina hemsidor om dom har någon, om dom har någon som dom uppdaterar så är det väldigt ofta hemsidan fungerar som en reklamplats med väldigt lite relevant information om fisket. Med denna bakgrunden vill vi på detta sättet försöka att förmedla våra erfarenheter av dom olika fiskecamperna som vi efterhand provar på.

Väl mött fiskevänner

måndag 19 oktober 2009

Strömmen 091019

Vi var två stycken som drog till strömmen i dag, Jag och Persson's pack ;-)

Det ovanligt få fiskar i vattnet, man brukar ju alltid se fiskarna även om dom inte är på hugget men det var j-vligt glest mellan fiskarna. Dom stackars vrak vi fick upp såg milt sagt för j-vliga ut. Det går över mitt förstånd att man vill låta folk betala för att fiska på så'n skitfisk, jag anser att det är djurplågeri att sätta ut sådan fisk i strömmen och dessutom är det förbannat respektlöst mot kunderna D.v.s. vi lättlurade människor som gillar flugfiske i alla dess former. Jag tycker att det är synnerligen tragiskt i Harasjömålas fall eftersom dom har en mycket fin anläggning i Strömmen. Man tycker ju att Harsjömåla fiskecamp både kunna ställa högre krav på sin fiskleverantör eftersom dom bör inhandla mycket kilo fisk/år, eller är det så att man får fin fisk från leverantören och att man sedan förvarar den på ett mycket dåligt sätt. Nu har vi ju bokat in ett fiske där i Nov. men det är sista gången jag bokar där om det inte sker en avsevärd förbättring på fiskkvaliten. Min nästa fiskebokning blir troligtvis Sunnedamms sportfiske i Knäred som jag har hört mycket gott om och som håller en vettig prisnivå och en härlig inställning till det man håller på med.

skitfiske på er

Inga kommentarer: