Vilka är vi?

Vi är ett gäng på ca: 5-10 glada amatörer som åker runt ganska mycket på olika put&take vatten företrädesvis i södra sverige. Vi tycker att det fiskecamperna är alldeles för dåliga på att uppdatera sina hemsidor om dom har någon, om dom har någon som dom uppdaterar så är det väldigt ofta hemsidan fungerar som en reklamplats med väldigt lite relevant information om fisket. Med denna bakgrunden vill vi på detta sättet försöka att förmedla våra erfarenheter av dom olika fiskecamperna som vi efterhand provar på.

Väl mött fiskevänner

lördag 21 september 2013

Vilket jävla svineri!!!

Hej På er fiskevänner! Det var ett tag sedan jag skrev här, men nu är det dags igen. Vi var i Lavreström i fredags och fiskade. Jag var tveksam att åka dit men jag tänkta att va f-n jag ger stället en chans till dum som man är. Vi landade 2 stora bågar en på 4,8 kg och en på 5,1 kg och en drös på mellan 0,2 kg-2,2 kg. Dom allra minsta förklarar Jonny med att dom kommer från fiskodlingen som ligger granne med Jonny's anläggning,  detta påstående kanske är sant vad vet jag. En sak som vi dock ej begriper är att Jonny bestämt hävdade att han inte satt ut fisk mindre än 2,2 kg, och ÄNDÅ drog vi upp ett helt gäng mellan 1,5-2,0 kg. Dessa kommer väl ändå inte från fiskodlingen eller???

Är det så att det är någon mer som sätter ut fisk i vattnet Jonny??? i så fall är det ju bara att tacka och ta emot. Säg för helvete till oss att du har satt ut mindre fisk till oss, det tål vi men vi accepterar inte att du är oärlig mot oss, vi VAR kunder till dig och kunder ska man vara rädd om. Men det absolut jävligaste denna dag var ändå den obefintliga rensplatsen. Någon grisigare rensplats har jag aldrig varit med om. Det luktade som om tunnorna med fiskrens hade stått där sedan i våras och stanken var fruktansvärd, man var tvungen att gå ner mot dammen för att kunna rensa sin fisk, FY SATAN VILKET JÄVLA SVINERI, och detta betalde vi för, som tur väl var va detta sista gången för min del. Den lilla ström fåran nere på skrotupplaget håller dessutom på att växa igen med ett medeldjup på 0,7m och det sätts bara ut fisk i tre poler verkar det som. Det är väl för jobbigt att göra fisket lite mer attraktivt för kunderna genom att sätta ut fisk i fler poler. Nej detta är absolut den sämsta put&take anläggningen jag har varit på. Vilket dagskort i vilken dypöl som helst är värt mer än detta skämt. Jag hade tänkt att ta med min Son denna dagen, tacka faan för att det inte blev så han hade fått helt fel bild av hur sån't här fiske ska vara.  Det ska till en närmast osannolik uppryckning för att jag ska doppa min fluga här igen. Jag tror på ett ägarbyte.

Skit fiske på er

Inga kommentarer: