Vilka är vi?

Vi är ett gäng på ca: 5-10 glada amatörer som åker runt ganska mycket på olika put&take vatten företrädesvis i södra sverige. Vi tycker att det fiskecamperna är alldeles för dåliga på att uppdatera sina hemsidor om dom har någon, om dom har någon som dom uppdaterar så är det väldigt ofta hemsidan fungerar som en reklamplats med väldigt lite relevant information om fisket. Med denna bakgrunden vill vi på detta sättet försöka att förmedla våra erfarenheter av dom olika fiskecamperna som vi efterhand provar på.

Väl mött fiskevänner

tisdag 3 november 2009

Klavreström 091103

i dag var en stor del av vårt glada gäng i Klavreström och provade lyckan, varför jag skriver "stor del" är att tyvärr kunde några inte följa med P.g.a. en miss av den gode Jonny i Klavreström tack vare dålig bokföring av fiskedagar i hans kalender, nog om detta. I dag var det många av oss som klagade på det sedvanliga D.v.s. den lilla spillra till grill som finns kvar och att man inte kan gå på skithuset om så nöden kräver detta är för j-vla dåligt, en del tyckte även kylan var lite väl påtaglig detta kan vi dock ej beskylla Jonny för. Det som har förbättrats är rensbordet som har fått rinnande vatten ett steg i rätt riktning. Tyvär har jag ingen riktig koll på hur många fiskar vi fick men jag tror att det var ett 20-tal helt ok ändå men dom var lite ojämnt fördelade tyvärr (tycker en del av oss). Den största fisken låg på omkring 6kg och den minsta på 2,5 kg så det går absolut inte att klaga på. Det som var anmärkningsvärt var att det inte syntes någon fisk i den lilla strömmen, vi vet ju var man brukar se dom rackarna men det syntes nada på dom vanliga platserna och det togs också ovanligt lite fisk i strömmen. Undertecknad fick på en på över 6kg i strömmen som jag fick ha en bra fight med. När det väl va tid att börja rulla in linan så var det ett jävla tjorr på linan det gick inte att rulla in. Vad göra??
Jag fick börja dra och bromsa med fingrarna vilket i och för sig funkar ok men med en tokig jävla båge på 6+ i andra änden så kan det bli problem. efter ett tag får bågen för sig att den ska attackera mig. Med en båge på kroken och tokfart mot mig och med en jävla massa lina ute så blir det inte lätt att parera. Bågen går uppströms under två stenar och lycka på nå't sätt att leta sig under stenarna och ut på andra sidan. Där står jag på ena sidan med linan fastkilad mellan två stenar och en fin båge på andra sidan med min fluga i truten och nästan hånler. Ni förstår vem som vann den fighten, grattis till en bra kamp. Men som ÖISARE är man van vid att falla på mållinjen.

skitfiske på er alla

Inga kommentarer: