Vilka är vi?

Vi är ett gäng på ca: 5-10 glada amatörer som åker runt ganska mycket på olika put&take vatten företrädesvis i södra sverige. Vi tycker att det fiskecamperna är alldeles för dåliga på att uppdatera sina hemsidor om dom har någon, om dom har någon som dom uppdaterar så är det väldigt ofta hemsidan fungerar som en reklamplats med väldigt lite relevant information om fisket. Med denna bakgrunden vill vi på detta sättet försöka att förmedla våra erfarenheter av dom olika fiskecamperna som vi efterhand provar på.

Väl mött fiskevänner

tisdag 19 juni 2012

Gäddfiske

Hej!!

Eftersom båge-fisket ligger lite lågt just nu så drog jag o Tim ut på lite gäddfiske idag och det blev mycket lyckat som ni kan se på bilderna. Jag o inte minst Tim var mycket nöjda.

 Tim hade högt ställda förväntningar, när vi kom till fiskeplatsen så blåste det rätt så rejält med rätt vindriktning. Perfekt för fisket men jobbigt för Tim. Vi kom i alla fall överens om att fiska på grunt vatten och efter ett tag när Tim hade vant sig vid vågorna så gick vi ut en bit. Jag hade mitt jerkspö med mig men eftersom det blåste så pass mycket så fick jag hjälpa Tim med sitt spö. efter ett tag stod jag där med Tim's teleskopspö och nylonlina med enbart lekare utan tafs. Då plötsligt kände jag ett drag, jag trodde att det var en näbbgädda så jag drog till utav helvete så att den skulle kroka i näbben. jag kände ganska snabbt att det var bra mycke tyngre än så. När jag såg gäddan i vågorna tänkte jag "helvete här gäller det att hålla linan spänd så att den inte kommer in i käften på gäddan för då är det kört. Som tur väl var så kom hugget rakt bakifrån. Resten ser du på bilderna :-)
 
efter markeringen jag gjorde på spö't så mätte ca:längden 102 cm,NYTT PERS :-)
 
Gott i vilket fall som helst.
 
skitfiske på er från staffan & Tim

Inga kommentarer: