Vilka är vi?

Vi är ett gäng på ca: 5-10 glada amatörer som åker runt ganska mycket på olika put&take vatten företrädesvis i södra sverige. Vi tycker att det fiskecamperna är alldeles för dåliga på att uppdatera sina hemsidor om dom har någon, om dom har någon som dom uppdaterar så är det väldigt ofta hemsidan fungerar som en reklamplats med väldigt lite relevant information om fisket. Med denna bakgrunden vill vi på detta sättet försöka att förmedla våra erfarenheter av dom olika fiskecamperna som vi efterhand provar på.

Väl mött fiskevänner

lördag 24 september 2011

Trollemölla 2011/09/23

Jaha då har gänget varit i Trollemölla igen. För mig personligen var det ett tag sedan av olika anledningar men mest av den anledningen att Per förbjöd Spoonfly i Trollemölla. Nåväl det finns enkla vägar att komma förbi ett sådant grundlöst förbud, hurdå? jo att helt enkelt göra en ännu bättre fluga ;-)

Hur gick då fisket? jag har faktiskt ingen riktig koll på hur många fiskar som landades men jag tror att det låg omkring 25-35 st på tio man. Storleken på fisken var mindre än dom senaste gångerna jag har varit där. Toppnoteringen blev knappa 8kg vilket naturligtvis är mycket bra och den minsta låg på 2,4 kg och jag uppskattar medianvikten till mellan 4-4,5 kg. Detta är naturligtvis bra vikt på fisken men man är rätt så bortskämd vad det gäller Trollemölla och det ska man vara med tanke på priset.

Det som var klart noterbart är att fisken var betydligt mindre kampvillig än vad den var för senast två år sedan, jag tycker att det var en betydlig försämring på den sidan. Med fisk som inte är så kampvillig så tror man ju lätt att fenorna är dåliga och att fisken är i dålig kondition. så var dock inte fallet utan det var fina fenor på fisken och flertalet var i väldigt god kondition inget överflödigt bukfett. Vi fick upp ca:5 fiskar som var av brax modell, det så ut som om ryggen var knäckt, och så kanske det var, för dom som drillade dom sa att det var ingen fight alls i dom, detta är mycket tråkigt. Jag menar att eftersom det var så stor andel av fiskarna som var av brax modell så har jag svårt att tro att detta var en slump, och att dessa fiskar simmar där av misstag, nej dom ingår i dom kilo fisk vi betalar för och det är beklagligt. Jag ska ändå inte vara allt för nitiskt för i dagsläget tycker jag att Trollemölla håller mycket hög klass i förhållande till andra P&t vatten i södra sverige. För er som inte har varit i Trollemölla så är det värt ett vår och ett höstfiske. Har ni några tips på vatten vi inte har besökt får ni gärna dela med er.

Skitfiske på er alla :-)

Inga kommentarer: