Vilka är vi?

Vi är ett gäng på ca: 5-10 glada amatörer som åker runt ganska mycket på olika put&take vatten företrädesvis i södra sverige. Vi tycker att det fiskecamperna är alldeles för dåliga på att uppdatera sina hemsidor om dom har någon, om dom har någon som dom uppdaterar så är det väldigt ofta hemsidan fungerar som en reklamplats med väldigt lite relevant information om fisket. Med denna bakgrunden vill vi på detta sättet försöka att förmedla våra erfarenheter av dom olika fiskecamperna som vi efterhand provar på.

Väl mött fiskevänner

fredag 12 mars 2010

Nybroån 2010-03-12

JO då det gick bra för alla i dag (föutom för mig som blev det där ni vet) :-(

Vädret var helt ok. det var ca:1-2 plus och molningt men relativt vindstilla. Det var lite synd att det var så lågt vatten vilket gjorde att det var ganska svåfiskat i övre delen av ån. Detta visade sig ganska tydligt eftersom alla fiskarna togs i nedre delen, men det är tydligen ganska vanligt. flugan för dagen var en gammal hederlig öringfluga så jag hade ingen lycka med mina spoonisar denna gång:-(
Jag kan varmt rekommendera Nybroån för er som vill prova på öring fiske med goda fångstchanser, så nu till dagen's fiske.

Persson visade att gammal är äldst, med fyra öringar varav en är störst än så länge i Nybroån i år den vägde in på 4,6 kg och har troligtvis vägt mellan 7-8 kg som nystigen. Roger misströstade länge men fick fart på flugan på eftermiddagen och fick på fyra styck han med, men med betydligt mindre medianvikt än Persson's men ändå ett klart godkänt fiske för Roger som fick sin debutöring på fluga ;-)
Krischan tog dagen's första öring, men där slutade dock fiskelyckan för denna rutinerade fiskare.

Jag själv hade ingen vidare framgång, det närmaste jag kom var en följare och en vild båge som visade ryggen för mig men va f-n det är bara att kämpa vidare och lära sig av dom andra fischerking's. Bilder kommer senare, Jag lovar :P

skitfiske på er :D

Inga kommentarer: